Wednesday, February 10, 2010

fasilitator KISS

Pada mlm berakhirnya hari pengundian MPP tahun 2010, saya mendpt panggilan dari seseorg yg saya bru teringat akan dia kebelangkangan itu..dialah kaunselor praktikal yg saya sygi n kagumi..kak bie @ alrabi..kak bie penah mbuat praktikal di UMK..tp skrg dia telah bekerja di Kolej swasta (KISS) n menjalankan perniagaan sendiri..rupa2nya dia ingin menjemput saya n beberapa org kwn menjadi fasilitator dlm program yg akan dia adakan pada 29jan2010 yg lepas..saya dgn membesar hati menerima tawaran dia n mengajak 2 org lagi kwn saya..kata kak bie dia ingin mengajar studentnya cara mengendalikan program..memandangkan kami penah mengendalikan program di UMK,so dia mengajak kami menjadi fasilitatot kpd student2 KISSnya..

program ini diadakan di kwsn rumah kak bie..saya berasakan ini merupakan 1 pengalaman yg indah skali kerna saya dpt bkenalan dgn pelajar dr institut lain..n mengetahui cara pergaulan mereka..pelajr kak bie mmg happening gler..mcm kk bie jgk..huhuhu..program ini diadakan selama sehari..mmg byk perbezaa yg dpt sy perhatikan diantara student UMK dgn student KISS ini..mereka lgsg tdk merungut wlpn program diadakan di tmpt yg tk seberapa..n mereka jgk terpaksa mengeluarkan peruntukan sendiri untuk menjalankan apa2 program..so kpd student2 UMK..bsyukurla anda dgn apa yg diberi oleh UMK..jgn nk merungut ni merungut tu je..sampai bla kita nk berdikari n matang klu asyik ditatang bagai minyak yg penuh je??? fikir2kan la...

emmm...setelah selesai program, kami ke pantai di belakang rmh kak bie utk bergambar ramai2..pantai di situ sggh cantik n redup..angin sepoi2 mmg melenakan sesiapa yg nk tdo..huhuhu..

byk yg dpt saya pelajari dr program kali ini..communication skill itu penting..mudah2an kak bie bahagia di samping keluarga tersayang yer..peace..

No comments:

Post a Comment